Vårruset

Gårdagens träningspass bestod av Vårruset i Jönköping med CW, CM, Ronja, Sofia & Sofias kompis från Malmö, Emelie (Bittan lämnade WO då hon var förkyld, tråkigt).
Efter mycket om och men kom vi iväg, kanske uppemot en halvtimme senare än de var tänkt, men men, vi hann ju! Dock hann vi inte med att "mingla" runt bland sponsortälten, men de gjorde inte så mycket.
När vi hade lämnat in väskor å värdesaker styrde vi mot starten, några utav oss ställde oss i första startled = springa fort.

Vid 18.10 ca drog dom igång uppvärmningen med temat Schlager! Man märkte ju att de var instruktörer för gymklasser som hade uppvärmningen, de flesta rörelserna kände man igen från sina år på form, men vad gjorde det, inte särskilt mycket.
Efter en blandning av diverse schlagerlåtar signerade 2009 närmade sig klockan 18.30 och det var dags för start.
Vilket gäng som stack iväg, eller ah, i början gick de inte särskilt fort och bron var lika mycket flaskhals i år igen. Sen så började sicksacklöpningen, jag fattar inte hur folk tänker! Visst, jag kanske inte springer JÄTTEfort, men ställer man sig i första startled så går man INTE efter några 100 meter, de sabbar ju för alla. Ställ er längst bak i stället, eller i alla fall längre bak.
Hursomhelst, jag å CW följdes åt hela loppet, KUL =). De sista 1,5-2 km peppade vi varann, och med några 100 meter kvar körde vi gasen i botten för en spurt jag inte fattar hur jag orkade. Men sen var man nästan spyfärdig efteråt också. Emelie behöver träna mer...
Tiden blev strax över 27min, jag är väl inte stolt direkt, men jag är nöjd med tanke på hur lite jag sprungit å tränat överhuvudtaget i år.
Den som vann sprang på 17, jag har en bit kvar! Men sen tränar hon löpning VARJE dag också, jag har sprungit/joggat 2 ggr i år, det säger väl en del...
När alla i vårt lag kommit i mål var det den efterlängtade picknicken som stod på tur, vi letade upp en solig plats, slog oss ner och avnjöt vad picknicken hade att erbjuda. Glada och nöjda över kvällens prestation.
Och en sak var i alla fall säker, Vi hade tur med vädret!

Tyvärr hade jag ingen kamera med mig, men jag hittade en bild från uppvärmningen och från starten på www.Jnytt.se




Tack för en mycket trevlig afton Brudar! Nu är det tradition!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0