Sälen 4 dec

Vintriga hälsningar i från ett snöigt Sälen.

Har haft nästan perfekt väder denna veckan, i måndags snöade det så fint, stundtals riktigt ymmigt. 2 dm ca blev resultatet och marken var äntligen vit. Tisdagen var en liten mellandag som jag inte riktigt minns vädermässigt. I alla fall onsdagen å torsdagen bjöd på massa minusgrader (-10 - -18) så snökanonerna har gått för allt vad grejerna har hållt tror jag, onsdagen var kanonbra i backen men kall. Nackdelen med kanonerna är att luften blir fuktig och då fryser man ännu mer. Idag har det iaf snöat någon cm till, de gillar vi =). Kanske att de skulle komma mer imorgon, tjoho! Vintern är här, förhoppningsvis för att stanna..

Så vad har jag då gjort i veckan? Ja, på dagarna har jag varit själv så jag har försökt fördrivit tiden på bästa möjliga sätt.. Vart ute å promenerat, fotat, lagat mat och så, givetvis, åkt lite skidor =). På kvällarna blir det mest tjöt och TVtittande med mina "sambos". Men mest har jag faktiskt tagit det lugnt, vilket kanske kan behövas med tanke på nästa veckas utmaningar, men äntligen händer det något!

Bilder finns som sagt, men det mobila bredbandet i bunkern är ingen jättebra combo vad gäller snabbhet, MEN det är i alla fall ett internet =)

Ha det göttigt!

/Em

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0