Grattis Mamma

Idag fyller min älskade lilla mamma 42 år, Grattis Grattis morsan! =)
Har inte haft något jättefirande för henne idag direkt, hon fick sina presenter av Claes imorses, sen drog jag och mamma till Göteborg för en heldag med shopping! Kunde lika gärna missat 08.50-tåget som vi tänkte ta, vissa personer är bra sävliga (gubben i biljettförsäljningen på Falköpings järnvägsstation samt barnfamiljer som inte visste nånting typ....), men vi hann! Med några minuters marginal =).

Tåget rullade in i Göteborg strax innan 10 och sen var det shopping för hela slanten som gällde. Tog en fika efter en timme, då hade mamma redan hittat svarta jeans och jag ett par stövlar =D, fikan bestod av en halv fralla och sen halloncheesecake med rårörda hallon och grädde till, grädden kunde kvittat annars var det superdupergöttigt!
Efter att vi laddat batterierna var det shoppig igen, vid halv3 slände vi i oss lite thaimat för å hinna med några fler affärer innan hemfärd.. När tåget lämnade Göteborg 16.02 satt vi helt slut på tåget, men också nöjda. Jag hittade som sagt ett par stövlar, men också ett par svarta jeans, en fleecetröja, stämplar, stämpeldyna, scrappapper och kanelstänger samt två halvfärdiga julklappar till mor & far...
Morsan hittade blandannat två par byxor å en skidhjälm(Åre here we come!!!!), samt lite annat smått å gott..

När vi kom hem tog vi det lite lugnt och plockade upp det vi hade handlat och visade det för Claes sen satte jag mig lite vid bulken och kikade litegrann samt fixade iordning mammas ena present som hon fick från mig förut, hon blev glad iallafall =), sen var det dags för lite mys med glögg, mandlar, russin, pepparkakor, ädelost och skumtomtar. Vi testade Blossas 07 glögg, smaka väl sådär, men å andra sidan är jag inte så förtjust i glögg, fin flaska var det i alla fall. Men det andra var gott, för gott.
image6


Nu ligger jag halvt i sängen å tittar på Spanien-Sverige samtidigt som jag skriver litegrann, matchen verkar ju ändå vara körd. Sverige verkar ligga i en liten knivig sits för att komma till EM också, hmm, får väl hålla tummarna helt enkelt. Huvuddomaren suger ju i vilket fall. Kan ju inte blåsa för att blåsa när brytningen är perfekt!

I morgon blir det kalas för mamma, lite fika och främmat på eftermiddagen. Annars så hade jag tänkt att försöka börja med mina julkort, eller rättare sagt, jag måste nog om jag ska hinna göra några och skicka iväg dom INNAN den 16:e december, är ju inte ens EN månad kvar!!!! Lilla Emelie, vad tänker du med ibland?! Får nog sätta mig ner och fundera över detta, REJÄLT!

// Emelie

Kommentarer
Postat av: SusanneSj

Halloj tjejen!
Tack för dina gulliga ord ; D
Hurra hurra hurra för mamma, du får hälsa och gratta henne så mkt.
Shopping... skulle behövas, men det går till scrap allting...
Mina kort gör jag 15x15 cm, alltså ett halvt cardstock. Jag viker det på mitten så storleken från början är ju då alltså 30x15 cm. Fråga på, tycker det är jättekul om jag kan hjälpa.
Jag ser jättemkt fram emot att få se dina julkort.
Lycka till!
Kram Susanne

2007-11-18 @ 17:50:22
URL: http://susannesj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0