Grattis Mamma!

Idag fyller min älskade mor år, man brukar väl inte tala om kvinnors ålder så jag väljer att utelämna det i detta inlägg. Kalaset hade vi dock i lördags då min käre lillebror bor hos pappa denna veckan. (Sebbe har förresten haft sitt körkort i en hel vecka idag, grattis grattis!).
I lördags var det jag som skötte det mesta i köket, först bakade jag lite "experimentmuffins" (alltså, jag mixtrade lite med receptet), dom blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, men blev ändå väldigt bra och goda =).
Sen var det dags för lite matlagning inför kvällen också, två stycken smarriga tacotårtor med en riktigt god sallad till, MUMS!






Jag har egentligen både massor och ingenting att skriva om. Låter det konstigt? Njae, de är det inte.. Det har hänt en del saker de sista, men om de är nåt av intresse för andra, ja de är den stora frågan. Alltså massor OCH ingenting, how to do!?

Kanske inte riktigt har nån tid att skapa mig inspiration heller, de börjar närma sig flyttdatumet med stormsteg och jag har MASSOR kvar att fixa, just nu sitter jag och skriver av lite recept från morsans kokbok så de blir nån annan mat än köttbullar och makaroner där uppe *ler*. Snart ska jag ge mig på bakboken också, alltid lite kul att baka ju!

Jag har hittat en låt som jag tycker är riktigt bra, skulle vilja ha den i min ägo men är lite för snål för att köpa den.. Ingen som har den på nån gammal skiva!? Vilken låt är det då jag pratar om? Jo...

Beds Are Burning (artist Midnight Oil)
http://www.youtube.com/watch?v=lMjAo1d1xO4
(den gör sig bättre på stereo än vanliga datorhögtalare, men vem vet, du kanske har ett jättebra ljud till datorn också?) Musikvideon är dock ingen större hit, men men...

Kommentarer
Postat av: MN

Vad du är duktig som både lagar mat och bakar!! De där muffinsen ser verkligen ut att vara något extra, ser sååå smarriga ut :)

2009-11-18 @ 21:02:48
Postat av: Töfta

Grattis till både din mor och bror :)

2009-11-19 @ 23:08:30
URL: http://annatofta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0