Studentdags

Alla dessa år av blod, svett å tårar bakom bänkarna, framför bänkarna, sena nätter, tidiga mornar, tråkiga varv på slingan m.m. har gett resultat. Listan kan göras längre, men hur lång listan än må vara har alla haft en sak gemensamt i sikte, dagen med stort D, STUDENTDAGEN...

Och så imorgon är det dags för årets student i Falköping. En dag där många vill att allt ska bli så perfekt som möjligt och de är inte utan anledning. Mycket kan ordnas, men vädret rår man dessvärre aldrig på. Efter 3 studenter i rad med kanonväder ser de ut som att vädergudarna har vänt om totalt! 13 grader som mest visar yr.no och regnskurar mest hela dagen. Jag lider verkligen med avgångseleverna. Visst hade vi FÖR varmt, men det är 1000 gånger BÄTTRE än regn, kyla å blåst... Försök bortse från vädret och njut av dagen, det är trots allt mycket som Ni faktiskt kan påverka...

Jag ska ju då vara fotograf och chaufför av en Cab, antagligen MED taket på med tanke på väderprognosen. Detta åt min kusin som nu äntligen ska få ta studenten. Blir en fullspäckad dag imorgon då jag dessutom lyckats klämma in arbete från kl.17. Men de ska gå bra, jag har inte direkt råd till att säga nej till jobb, även om det är min kusins student. Jag är med på de viktigaste och sen när alla kommit hem till gula huset finns de många som kan ta kort, så de ska nog lösa sig...

Jag har gjort ett studentkort som Crille ska få, ibland önskar jag att jag kunde skriva som min mor... Men de har jag inte direkt begåvats med, nåväl, de duger nog ändå hoppas jag.

Kortet ser ut som följer:


Inuti:


Kommentarer
Postat av: AnnaE

hej snyggt kort!

2009-06-09 @ 21:17:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0