Bydalen 29jan

Hejhopp!

Jag tror jag glöm av hur man skriver ett blogginlägg, rätta mig om jag gör en himlans massa fel.

Här uppe i Jämtland, Bydalsfjällen, Västfjällets stugby, Palatset mår man som man förtjänar vilket innebär bra, mohaha. Skidåkning blir det varje dag och då och då blir de nya utmaningar, tidigare i veckan var det offpist, igår var det käppträning i slalombana, inte helt enkelt något utav det. Har fått ett mål uppsatt (uppfunnet av my roommate), åka på en skida i Drommen innan säsongen är slut. Jag har precis böjat tränat på att åka på innerskidan i svängarna, med blandade resultat. Sen är det bara resten kvar....
Ibland bakar vi här uppe också, brukar va uppskattat å gå åt med en gång om man inte gömmer de i frysen, vissa är som hökar... Här uppe gäller uttrycket "vi tar en fika" när de är lite å göra och "det löser sig" när det är massor att göra. Härligt, eller hur???

Tisdagen bjöd på underbart väder, strålande sol och klarblå himmel. 
Som vi sa här uppe, vi har det bra vi, vi är lyckligt lottade :) ...

Här är en dag på "kontoret", slå det ni!




Kul har vi mest hela tiden, mycket skratt blir det, och drivande med våra PJs, eller JPJs om man så vill. Ibland blir det straffkommendering, mohaha, we like it. Men så är dom praktikanter också, vilket innebär vedstapling, snöskottande, flaggning av käppar osv.

Imorgon blir det "stan" (vilket vill säga Östersund) med Ann & Spider, sätta sprätt på lite pengar, Emelie behöver ett par värmesulor innan hon förfryser sina tår OCH något varmt om baken. På kvällen blir det födelsedagsfirande i restaurangen med mat å öldrickning, blir säkert trevligt! Brukar bli det här uppe...

Ha det fint folket!

Kommentarer
Postat av: Anna

Låter bra hörre du.

Du förtjänar allt braigt ;)

2009-01-29 @ 20:01:23
URL: http://annatofta.blogg.se/
Postat av: CW

Yo Em!! Jag tycker du sköter dig bra på bloggskrivandet, men lite seg på skriva hurrö:P hihih!! Ser underbart ut:) Jag ska försöka ge mig till ulricehamn å åka men som sagt vädret e ju kasst i lilla byn:( Jag hoppas du har det super där uppe, ser ut så iaf=) Kram

2009-01-30 @ 10:01:05
Postat av: Druvan

guud,va avis jag blir!vilken natur,vilket väder!skulle gärna va där,vårat tråkiga väder här nere är inget att hänga i julgranen precis..kram annaE

2009-01-30 @ 20:53:10
Postat av: SusanneSj

Hallå!

Träffade mamma på FORM häromdagen o fick då info. Du verkar att trivas. Tänk den som hade det så "en dag på kontoret" :D

Vad kul att det blev so du tänkt dig.



Lycka till tjejen o ha det gott!

Kram

2009-01-31 @ 09:03:44
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: annaE

hejsan! vill gärna se mer bilder! ha det gött!kram

2009-02-08 @ 16:18:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0