Resumé

Efter att ha varit ganska så osynlig här i veckan fick jag tillbaka lusten om att blogga lite igår, men se, det hann jag inte med... Tiden bara rusar iväg för tillfället, kanske är det för att jag verkligen trivs med tillvaron.. Okej, en smolk i glädjebägaren förra helgen och det kändes ännu mer i måndags MEN jag försöker bara acceptera det. Det går liksom inte undvika, trodde bara inte att det skulle ske sååå fort... Tur att det finns annat/andra som får en på bättre humör.

Kör väl en snabbresumé av veckan som gått, inte för att folket ute på nätet kanske bryr sig, utan för att mitt minne har blivit bra mycket sämre. Kan ju va kul att komma ihåg vad man gjort de senaste veckorna, eller ah, typ kanske... Fast det som försigår just nu kommer jag nog inte glömma i första taget :).

Maten och bion i lördags med CW då... Maten var mycket god, tog något så utsökt som spagetti och köttfärssås med vitlöksbröd... Här går man ut och äter och vad tar man? Mohaha. Men gott var det. Dom andra alternativen var det så krångliga namn på så vi tog något som vi kände igen... Bion sen var inget vidare, slutet var rent ut sagt väldigt konstigt.. Och handlingen? Tja, hur kommer man ens på något sådant? Förstår faktiskt att den blivit sågad av kritikerna.. Filmen vi såg var "Angel".

På söndagen sov jag länge och sen gick jag på min första volleybollmatch... Och nej, det var inte tråkigt, även om det blev förlust för hemmalaget. Det händer ju lite mer i den sporten än exempelvis fotboll... Vilken jämförelse egentligen, men runda bollar används i båda sporterna i alla fall.. Resten av dagen tillbringades i stan med en skön promenad och lite annat smått och gott...

Veckans första dag var det jobb jobb jobb igen... ELLER HUR?! Jaja, det fick gå, men vissa saker börjar man fundera över ibland.. Blev ingen träning den dagen, ryggen satte stopp för pumpen, så jag bakade istället, såå nyttigt, tihi! Men det blev gott, faktiskt... Bakade till morsans fikagrupp på jobbet så jag passade på att baka lite till mina närmaste "rastvänner" ute hos oss på cyl.mont.

Tisdagen förflyttade jag mig två steg till P1A. Skönt att göra något annat, även om man inte är alltför hajj på det.. Morsan fick mail av en jobbarkompis denna dag som jag och CW fick se, och ja, det blev lite fniss inne på kontoret. Men det blev tydligen IRL för CW sen också, så nu vet du, haha :D.
Kvällen tillbringades inte hemma, ovanligt nu för tiden? Nej, inte så... Helnöjd med den kvällen för övrigt... :)

Första torsdagen i april = marknad... Var där en liten sväng mellan jobb och träning, köpte inget, men det gjorde någon annan så jag fick sen, så snällt av honom :). Träningen var jobbig som den brukar vara, men det är så skönt å bli lite trött, om inte annat så är det gött att röra på sig för å mjuka upp ryggen lite... Blev bjuden på donuts på kvällen från marknaden som sagt, gott men dom är mastiga! Blev inte såå sen kväll för en gångs skull, var så himla trött...

Igår då, hmm, redan fredag. Veckan gick fort, men jag lovade i ett svagt ögonblick att jobba lördag så det var bara att ställa in sig på det, fina pengar sen :D.. Druvan var inte på humör igår, men jag tror det berodde på att hon var trött... Hon blev i alla fall glad när hon fick sig en kaka sen, tihi... Den var omtyckt precis som sist, tur att man kan lyckas med något vad gäller bakning, i och för sig så försöker jag inte så jätteofta heller... Kanske att man ska ta tag i det där igen??
Kvällen var det i alla fall träning som gällde, Bodycombat med Jillan, lätt favoriten.. Man blir så sjukt trött av det passet, bara att hålla med, men vad är det egentligen som gör det? En sak är i alla fall säker, jag skulle inte vilja möta Jill i en mörk gränd, vilken fighter!
Låt 5 på BC 35 är bara så himla skön, absolut ingen Combat låt, eller det är inte det första man tänker på i alla fall, men shit, det svänger redigt om den! Leta reda på "You can´t stop the beat"  och jämför den med en mer "vanlig" combatlåt som "2 dream" eller "1 2 3 4" så förstår ni nog vad jag menar... Så sjukt kul är det i alla fall, testa för guds skull! Ni kan inte bli besvikna!
På tal om något annat, jag känner mig som en stämpelkung :), mohaha :D.. Formmedlemmar vet vad jag pratar om...

Idag har jag då, som sagt, jobbat... Vad det nu skulle va bra för, men det blir lite klirr i kassan och sånt gillar vi! Hade ändå inget för mig så... Och ikväll blir det helt tomt, just me and Vilda. Morsan är i Sälen och Claes ska ut å käka å ta nån öl med en kompis, han "tog för givet" att jag skulle vara i stan.. Det hade jag väl kanske vart också, om han nu bara hade vart hemma. Skönt att volleybollsäsongen snart är slut :P... Kanske blir lite umgänge och mys imorgon, ser jag fram mot :)...saknar dig...

Blev ett lååångt inlägg, men så är det. Datorn fungerar nu igen, hyfsat i alla fall...

Ha det bra och kommentera gärna, det är bara KUL!


Kommentarer
Postat av: SusanneSj

Halloj,
här sitter vi o bloggar runt.
Ska göra ett kort o söker lite inspiration eller ngt. Fast det slutar oftast med att jag gör ngt helt annat än just den inspirationen.
Börjar bli sugen att testa BC. Men det är nog inget för stela mig... Ska kika på ett pass en gång o se hur
man skulle hänga med.
Kul var det i torsdags i alla fall. Men rackarns vad svettigt det var, PUH!!!
Ha en fortsatt trevlig helg!
**kramisar**

2008-04-05 @ 20:45:51
URL: http://susannesj.blogg.se
Postat av: Pillan

Ha ha ha.. Kan tro att det är kul med BC.. Får nog ge det fler gånger..

Trevlig helg =)

2008-04-05 @ 21:04:33
Postat av: Annelie

Spännande :) det är parker du jobbar på va?
volleyboll är riktigt kanon, kul sport verkligen..
nu tycker jag du ska nämna lite namn här ;) hahah inte bara "han" och "var i stan, det var mysigt".. ;) skärpning emelie.. haha! :D
ta hand om dig!

2008-04-07 @ 20:52:02
URL: http://ankanannelie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0