Byta miljö - ja tack!

Jag har inte varit hemma länge, inte länge alls, sisådär 18dagar. Och egentligen är det inget fel på själva "varahemmagrejen", jag trivs hemma. Men jag hade trivts ännu bättre om de inte vore för alla funderingar å tankar som kommit ikapp mig under dessa 18dagar då jag inte gjort jättemycket, iallafall inte tillräckligt mycket för att hålla tankarna borta.

Jag känner att jag behöver komma bort, se något annat, träffa någon annan, göra något annat och framförallt Tänka på något annat! Jag trodde att saker å ting gått över, och på ett sätt har de väl det, men inte på mitt sätt, inte för mig, inte på långa vägar och jag fattar inte varför och det... Det gör ont. Jag behöver inte mer saker att fundera på, det räcker att man söker jobb och oroar sig för det hela tiden. Jobbsökning ihop med detta... Ja, vi får väl se hur länge jag står ut, hur många dagar till man orkar. Just nu känns det ganska... ganska svårt... och som sagt, det gör ont...
Jag fattar inte varför, tåget har gått, för länge länge sen, och ändå känns det som jag står kvar på perongen och väntar, väntar på ett tåg jag kanske egentligen inte skulle åka med, ett tåg som inte hade rätt destination... Ett tåg som är fullt, någon annan har tagit min sittplats, och som redan är på väg mot nya destinationer, ändå står jag kvar och väntar på ett tåg som inte kommer tillbaka, iallfall har min biljett förbrukats och kan ej användas mer... Ändå ligger den i fickan och skaver...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0