Ketchupeffekt

Ja så kan man nog beskriva min helg. Det är väl typiskt på något sätt? Liksom ketcupeffektens "kommer inget, kommer inget, kommer ALLT" har de sista varit "lite att göra, lite att göra, MASSOR att göra"! Med massor att göra i helgen menat.

Studenten i fredags, jag hoppas ni hade de bra studenter fast de blåste, regna å hagla. Undra hur många som blivit förkylda efter med tanke på att många tjejer hade lika mycket (eller lite) på sig som på vår student och då skiljde de typ 20grader och framförallt inget kallt regn! Dock så tror jag garanterat att de blir ett minne för livet, precis som alla andra studentavslutningar. OCH om några år kommer ni inte att bry er ett skvätt om att de regna, kanske har ni redan glömt det? Jag har iallafall glömt hur jobbig hettan faktiskt var när de var min tur för 2 år sedan. Men nästnästa student å gången efter de ska de bli fint väder, de bestämde min kusin när vi stod under paraplyet och skådade årets kortege. Så nu vet ni, 2011 och 2012 kommer vädret bli perfekt :P.

Tänkte visa några av de bilder jag tog i fredags, innan det var dags för mig att vara chaufför av en mycket svårkörd bil (när de gäller krypkörning), BMWn var rena automaten efteråt. MEN, värt att anteckna, jag klarade mig utan ETT ENDA kärringastopp! Sen styrde vi mot de gula huset där en del av gästerna väntade, fler kom efter oss. Jag fick mig en bit smörgåstårta sen var de dags för mingel med lite tilltugg och mer fotografering innan jag for som en avlöning hem för att byta om och jobba, 6,5h blev det. Ja, jag var trött sen.. Inte för att de var jättesent, men jag hade hållt igång på topp med massa spring sen 8, då är de tillåtet..

    

    

    

    

Lördagen bjöd på lite sovmorgon till 10 innan jag vaknade, lika bra att gå upp så man inte skulle somna om och försova sig. Döm om min förvåning när varken mor eller banan gått upp, de är nästan ett kors i taket där.. Dom var riktigt sega i starten, och inte heller så välmående sådär "dagen efter".
Kl 13 började jag jobba, lite kaffeservering och 5-kamp samt dukade upp inför söndagens sällskap innan jag gick hem, lagom långt arbetspass.. Jag fick iallfall jobba, är tacksam över alla timmar jag får...
På kvällen käka vi sill å färskpotäter (västgötska där..), mumma =). Sen fortsatte softkvällen med chips och fotboll, inget bra slut på den matchen dock. Typiskt!

Idag var de jobb igen, började klockan 12, ganska så soft. Efter 4 timmar med servering, påfyllning, 5-kamp och mat traskade jag min långa väg hem igen. Kunde nog somnat direkt när jag kom hem, vet inte varför jag var så trött. Något kanske har kommit ikapp mig?! Inte vet jag. Mormor, morfar, Jan & Anne-Marie kom vid 5 för att fika lite, hanns aldrig med på Mors dag. Mamma hade bakat rabarberpaj, fast hon var inte riktigt nöjd. Jag tyckte inte de var något fel, men hon tyckte mina blir godare, tack för det mamma =). Familjens rabarberpajsdrottning numera är jag =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0