På gång....

Så var denna helgen slut den också snart, varför är det alltid så att helgerna går så himla fort men vardagarna kryper fram i snigelfart??

Gick upp sent idag, även om jag inte sov så mycket. Gav upp vid halv12 så då var det bara att gå upp. Började med att plocka iordning på mitt rum, sen dammsög jag och sen åt jag lite frukost innan jag tog en skön dusch, fixade det sista med morsans paket (jo, hon fyllde år igår, men jag och min bror firade henne idag eftersom han inte var här igår). Inga underverk direkt inslagningsmässigt....
image7

Men faktiskt, dom ska ju ändå öppnas ganska så snart efter man slagit in dom, om man nu inte är väldigt tidigt ute med sina presenter, så egentligen, varför ska man slösa massa papper, snören å dyl för? Visst är det roligt att få fina paket, men i dagens samhälle då det pratas så mycket om miljön, varför inte spara på allt detta papper? Ska jag säga som sitter och gör massa kort å dyl utav massa saker som kan ses som slöseri det med, fast inte lika mycket, ett kort får ju vara kvar lite längre än pappret på paketen, eller???
Blajj-blajjprat.. Ni kan nog bortse från detta stycke...

Sen... Vad hände sen??? Jo, jag satte mig vid bulken en liten stund, hade inget att göra. Sen satte jag mig ner för att börja skissa lite på julkorten, äntligen BÖRJADE JAG! I alla fall litegrann...

Mormor & morfar kom för att gratulera mamma vid halv4-tiden, dom hade med sig Swabb så mamma fick sina presenter av mig och Swabb då med. Då hade dom varit inslagna i 3 timmar max ;). Men hon blev nog glad över vad hon fick, hon hade ju önskat sig allt de där, så de är ju bara att hoppas på att de blev bra :).
Trippade upp för att hämta min lilla vän å gick ner igen för å ta lite bilder sen gick jag upp igen för att ta mer bilder... Testade blixten lite mer idag, såhär blev det, utan minsta redigering...
image8

När jag höll på att plåta som mst kom även Bosse & Solveig samt Anne-Marie & Jan, sen var skaran kompakt för de som skulle vara här idag. I skrivande stund är hela högen kvar... Tänkte lägga upp en eller två bilder på detta lilla kalas!
image9
Alla samlade utom jag, mamma & Jan
 Jan satt på andra sidan bordet så han fick inte plats
Jag fotade ju :D
Och mamma fixade med fikat
image10

Jag terroriserade fikan lite innan mamma fick bjuda gästerna att ta sig
image12
Glassen fick inte plats på denna bild.. Det som serverades var bänkakaka och annanaspaj med glass. Smarrigt värre, behöver inte någon kvällsmat i dag det kan jag lova!

Efter fikat gick jag upp och "tog mig i kragen" och började plocka fram saker som jag kan tänkas använda till julkorten, papper med pastellfärger osv. känns inte så lockande just nu så det fick åka tillbaka i min låda igen.
Hittade saker jag inte visste att jag hade, positivt :).
Har också fått svar från Susanne om idé till storleken på julkorten jag ska göra, de låter som ett helbra förslag på 15x15 (15x30), ett halvt cardstock helt enkelt, så får det nog bli.. Ska nog börja mer med dessa imorgon, började så smått förut med att testa lite saker, kan nog vara användbara så...

Snart är det en ny jobbarvecka också, orkar verkligen inte, men det är ett jobb och jag ska va glad över att jag har ett! Men får jag jobba med CW så löser sig nog de mesta, vi brukar ju flippa ur en del emellanåt :).
Undrar om man vågar äta fikat på fredag? Då kanske det inte blir något julbord?? Vi får väl se. De är inte ens måndag än...

Träning imorgon? Well, maybee. De va ju kul i fredags så... Ni få som läser lär bli varse vilket...

// Emelie

Kommentarer
Postat av: lovisa

vad roligt att du skaffat dig en blogg! och jösses vilka fina kort du kan göra! :-) kram

2007-11-20 @ 00:35:51
Postat av: SusanneSj

Du är så go du Emelie : D Du vet att det pluppar upp i huvet bara så där, typ.
Urs men vad är Swabb???

Kuvert finns att inhandla på Norders.
Kramar Susanne

2007-11-20 @ 19:14:51
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: therese

vilkan fina bilder, det gör så att man blir lite sugen! visst blev det finnt med lite bilder ;) pusss

2007-11-21 @ 12:05:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0